* Je kunt zoveel zoektermen opgeven als je wilt, maak hier gebruik van! Vul dus ook alternatieve omschrijvingen in zoals bij een plaatsnaam ook de verouderde spelling. Veilinghuizen hebben allemaal een eigen manier om namen van bijvoorbeeld schilders
te plaatsen, 'Karel Appel' kan er dus zo staan, maar ook als 'Appel, Karel' of 'K. Appel' Om niets te missen kun je dus als zoekterm 'Appel' opgeven en dan krijg je ook melding wanneer er een spreukenbord met 'De appel valt..' wordt aangeboden. Je krijgt dus wat meer kavels te zien waar je niet naar op zoek bent maar je mist ook minder.
* Merknamen worden ook nog wel eens verschillend omschreven, 'Glasfabriek Leerdam' staat bijvoorbeeld vaak afgekort als 'Leerdam', gebruik dus 'Leerdam' als zoekterm.
* Wanneer je een zoekterm opgeeft wordt er gezocht op een match met een woord maar ook een deel van een woord. Vul je bijvoorbeeld 'bord' dan krijg je ook 'borden' te zien en krijg je ook bericht wanneer de single 'Borderline' van Madonna in veiling komt. Op te algemene zoektermen krijg je waarschijnlijk heel veel hits.
* Wanneer je teveel niet-relevante kavels te zien krijgt dan kun je altijd je zoektermen aanpassen.